Aktuelle Zeit: Sa 15. Dez 2018, 02:14

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde

Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 74 Beiträge ]  Gehe zu Seite Vorherige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nächste
Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags: Re: Trinity EV10
BeitragVerfasst: Mo 19. Jul 2010, 11:40 

Hallo zusammen,

gestern war ich auf'm Greuthof den Trinity Gassi führen.

Tags zuvor hatte es geregnet und es war auch nicht ganz so heis wie am Sonntag zuvor, als ich das erste mal dort war.
Folglich war auch der griff auf der Strecke nicht mehr ganz so gut. Habe dann von jaco lilac hinten auf 2xpink gewechselt, und anfänglich noch mit sonnenmilch geschmiert. Nachdem sich die Bahn aber durch die Sonne aufgewärmt hatte, konnte auch ohne schmieren fahren.

Nach dem der Asphalt dann so richtig schön warm war, hatte ich ein bisschen zu viel gripp auf der HA. Auch setzte das Chassis bei max Speed leicht auf. Also hab ich hinten ne etwas härtere Feder eingesetzt. Dann ging's.

Elektrik: LRP SPX Comp. Stock Speck, GM/Graupner 10,5t Pro.

Ein neues Servo für den Trinity habe ich auch: Futaba s9551.

Anfangs war ich noch mit Prog. 2 am Regler unterwegs, und habe mich dann bis Prog. 4 hochgearbeitet. Rollout am Anfang 43mm hochgegangen auf 48mm.
Die themperaturen am Regler hielten sich mit max. 44grad wirklich in Grenzen. Am Motor sah es genauso gut aus. Hier ging die themperatur immer nur knapp über 50grad. Also alles im grünen Bereich.
Könnte hier locker noch am Regler und mit'm Rollout rauf gehen. Da mir auf der geraden aber jetzt schon kein Tourenwagen mehr hinterher kommt, habe ich es gestern dabei belassen. Nicht zu letzt auch deshalb weil ich auch kein eigenes, fahrerisches können nicht übersteigen wollte!

Ob ich damit beim BaWü-Cup mithalten und mir einen guten Platz sichern kann wird sich zeigen. Vieleicht findet sich zu jenem Ereigniss ja noch der ein oder andere hier ausm Forum ein!?! Wäre toll nicht der einzige Starter in der Klasse Pro10 zu sein!

Infos zum BaWü-Cup am Greuthof gibt es zum einen hier im Forum, und zum andern auf der Homepage des rcmsc(.de)!

Meinen Eigenbau ("Jöörn L10B") hatte ich auch mit dabei. Das ist aber eine andere Geschichte, welche ich im entsprechenden Thread dazu Posten werde...

Auf jeden Fall war gestern mal wieder ein toller Tag an einer Tollen Strecke mit vielen netten Leuten und jeder Menge Spaß!

Der Trinity ist trotz seines alters immer noch grandios unterwegs, und kommt auch problemlos mit der aktuellen Elektrik und Technik zurecht!

http://www.lemmyspeedracing.de

BeitragVerfasst: Mo 19. Jul 2010, 13:07 

Ja, sehr cool. Freut mich immer zu hören dass ein Trinity gut geht. :)

Mein Trinity CRC World GT ist fast fertig. Die Links sind dran. Passen 1:1. Das Problem, dass der zentrale Dämpfer zu lang ist habe ich mit einer kleinen Bohrung im Topdeck des PP und dem Kugelkopf für die Calandra-Links gelöst. Das gleiche Teil kann man auch vorne einschrauben, um die Dämpfercharakteristik zu ändern.

Das Lenkservo (Sanwa 141) passt wunderbar zwischen die Vorderachse. Die Strebe passt auch noch gut drüber.

An Änderungen musste ich jetzt wirklich nur Löcher für das Lenkservo und den zentralen Dämpfer bohren und die Grundplatte des Powerpods bearbeiten.

Jetzt fehlt nur noch 'ne Karosse und das Hauptzahnrad muss ich noch ändern...

Dateianhang:
IMG_0497.jpg
IMG_0497.jpg [ 90.46 KiB | 1998-mal betrachtet ]
Dateianhang:
IMG_0498.jpg
IMG_0498.jpg [ 77.16 KiB | 1998-mal betrachtet ]
Dateianhang:
IMG_0500.jpg
IMG_0500.jpg [ 85.64 KiB | 1998-mal betrachtet ]

BeitragVerfasst: Sa 31. Jul 2010, 20:52 

Some tips on getting your EV10 to steer better:

- make sure the suspension moves really freely.
- update the front end to the EV10 Deluxe version with o-ring cups. These prevent dirt from getting all over the o-rings. I used the lightest shur lube Wind Tunnel Racing makes to get everything to move really smooth.
- the original front springs are too soft. Replacing them by Trinity's red springs (10 lbs) as recommended in the set-up sheet included with the EV10 Deluxe noticeably improves steering. Because these springs are larger than the originals, I used a set of Wolfe (IIRC) spring cups (the purple ones) to keep the springs in place at the underside of the kingpins. If you want even better steering, you can try the progressive red Trinity springs (10-12 lbs).
- use Associated inline steering blocks to get more clearance for the kingpins and wheels.
- Because the steering links still rubbed against the wheels, I put the ball cups on the other side of the steering blocks (so on top). This also adds a little Ackerman if you have the servo doublesided to the front suspension plate.

Last time I ran my car it drove quite well using these changes and TRC green tires.

Another tip: if you're gonna use the Corally/Protoform Nissan P-35, first fit the body to the car, and only cut it out afterwards, otherwise the side shocks may rub against the body... :oops:

The build thread on the Dutch forum shows my car, but lacks the information on the updated front end.

(Post in English because although I can read German decently I can't write it - my apologies)

BeitragVerfasst: So 1. Aug 2010, 13:09 

ThomasH hat geschrieben:
Some tips on getting your EV10 to steer better:

- make sure the suspension moves really freely.
- update the front end to the EV10 Deluxe version with o-ring cups. These prevent dirt from getting all over the o-rings. I used the lightest shur lube Wind Tunnel Racing makes to get everything to move really smooth.
- the original front springs are too soft. Replacing them by Trinity's red springs (10 lbs) as recommended in the set-up sheet included with the EV10 Deluxe noticeably improves steering. Because these springs are larger than the originals, I used a set of Wolfe (IIRC) spring cups (the purple ones) to keep the springs in place at the underside of the kingpins. If you want even better steering, you can try the progressive red Trinity springs (10-12 lbs).
- use Associated inline steering blocks to get more clearance for the kingpins and wheels.
- Because the steering links still rubbed against the wheels, I put the ball cups on the other side of the steering blocks (so on top). This also adds a little Ackerman if you have the servo doublesided to the front suspension plate.

Last time I ran my car it drove quite well using these changes and TRC green tires.

Another tip: if you're gonna use the Corally/Protoform Nissan P-35, first fit the body to the car, and only cut it out afterwards, otherwise the side shocks may rub against the body... :oops:

The build thread on the Dutch forum shows my car, but lacks the information on the updated front end.

(Post in English because although I can read German decently I can't write it - my apologies)

ThomasH post pic or a link to your car and build.

"Keeping Old Pan Cars alive - Real racing is done with 6 cells and on asphalt"

Bild

BeitragVerfasst: So 1. Aug 2010, 14:53 

This one: http://www.modelbouwforum.nl/forums/bouwverslagen-autos/56605-trinity-ev10-herbouwverslag.html

Sadly, I haven't got enough time to run it very often :cry:

BeitragVerfasst: So 1. Aug 2010, 21:42 

Hi Thomas,
Big fan of your rebuild tread!
I've been running the car for some weeks now and I gotta say it runs great but misses some steering.
I'm running the windtunnel springs, but I installed the softest ones I had to have the most steering.
Didnt think that harder front springs could help steering, gonna try next time.
After 1 day I dumped the front o-rings because they'd only cause the suspension to bind and the WT springs are a bit too long.
I'm driving it with a 4.5 and my biggest problem was the car bottoming out from the massive pressure of the rear wing.
To stop this I shimmed the center spring so the chassis cant be pressed to the ground fully.

I love this car ;)

BeitragVerfasst: Mo 2. Aug 2010, 07:30 

Another thing I forgot to mention is that I replaced the rear ballmounts on the front suspension with medium-length IRS ones. That improves reactive caster.

The front o-rings will indeed bind if you don't use some sort of lubricant to keep everything smooth. I've noticed the springs can get caught in the bottom bushing (the plastic part that goes in the carbon fiber steering plate) when you don't use the o-ring. The optional Trinity springs are also a little longer; just adds some pre-load.

Rear shocks: The side shocks can be filled with anything (I use 25 Wt), but the center shock is filled with 40Wt oil. I use soft Associated springs on the side-shocks. I had to add an o-ring to the center shock to prevent the car from bottoming out, but another important thing is that you need to use a rather stiff center shock spring. I'm using an Associated blue medium spring right now; however Trinity recommends using one of their optional center shock springs (black or yellow), which are even harder (and a little longer than the Associated springs, which probably fixes the bottoming out).

I'll see if I can scan in the set-up sheet that came with my EV10 Deluxe.

BeitragVerfasst: Mo 2. Aug 2010, 09:48 

ThomasH hat geschrieben:
Another thing I forgot to mention is that I replaced the rear ballmounts on the front suspension with medium-length IRS ones. That improves reactive caster.

The front o-rings will indeed bind if you don't use some sort of lubricant to keep everything smooth. I've noticed the springs can get caught in the bottom bushing (the plastic part that goes in the carbon fiber steering plate) when you don't use the o-ring. The optional Trinity springs are also a little longer; just adds some pre-load.

Rear shocks: The side shocks can be filled with anything (I use 25 Wt), but the center shock is filled with 40Wt oil. I use soft Associated springs on the side-shocks. I had to add an o-ring to the center shock to prevent the car from bottoming out, but another important thing is that you need to use a rather stiff center shock spring. I'm using an Associated blue medium spring right now; however Trinity recommends using one of their optional center shock springs (black or yellow), which are even harder (and a little longer than the Associated springs, which probably fixes the bottoming out).

I'll see if I can scan in the set-up sheet that came with my EV10 Deluxe.

Just a note: Do not use too stiff a spring in the cneter shock you can tweak and damage the lower pod plate if running the original EV10 lower pod plate (the strain, will also cause delamination).

Ein Hinweiss: Nicht unbedingt die haerteste feder im zentralen stossdaempfer benutzen, da die moeglichkeit besteht die untere Pod Platte (trinity variante) zu beschadigen "tweaken" und es kann zur delamination fuehren.

Dateianhänge:
Dateikommentar: Tweaked untere Pod Platte (trinity original carbon)
IMG_0766 bent.JPG
IMG_0766 bent.JPG [ 26.13 KiB | 1900-mal betrachtet ]

"Keeping Old Pan Cars alive - Real racing is done with 6 cells and on asphalt"

Bild

BeitragVerfasst: Mo 2. Aug 2010, 11:37 

I changed to a middle height ball cup as well on the camber link, gives somewhat more mid steering.
The Windtunnel big babies are a lot bigger in diameter as the std front springs but I use 2 spring cups on them to seat the springs.
There was shur lube used on the O-rings, but as you can see in the earlier pictures, I'm using CRC prostrut lower arms.
I got a horrible sound running with the O-rings installed so I got rid of them.

Are you still running the original side dampers?? because the springs are a lot smaller than the std VCS micro shocks.
I do however use the (again) windtunnel springs on the center shocks, and I'm using the 2nd heaviest available.

I noticed the tweaked bottom plate with the original material, luckily no problem with the new cfk bottom plate I use.

Thomas, I'd be interested in the setup sheet.

How do you normally stiffen up the rear in the side direction? Atm i use the preload on the sidesprings...

BeitragVerfasst: Mo 2. Aug 2010, 19:19 

Quante hat geschrieben:
I changed to a middle height ball cup as well on the camber link, gives somewhat more mid steering.
The Windtunnel big babies are a lot bigger in diameter as the std front springs but I use 2 spring cups on them to seat the springs.
There was shur lube used on the O-rings, but as you can see in the earlier pictures, I'm using CRC prostrut lower arms.
I got a horrible sound running with the O-rings installed so I got rid of them.

I don't have any problems with weird sounds from the front suspension. I made sure the o-rings were covered in a thin layer of oil.

Zitat:
Are you still running the original side dampers?? because the springs are a lot smaller than the std VCS micro shocks.
I do however use the (again) windtunnel springs on the center shocks, and I'm using the 2nd heaviest available.

I use IRS VCS microshocks. The original shocks were all leaky and very dirty, and didn't seem to dampen much, so I got rid of them.

Zitat:
How do you normally stiffen up the rear in the side direction? Atm i use the preload on the sidesprings...

I haven't really stiffened up the car in the side direction. Just set the spring pre-load so that I have no tweak on the chassis.

Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 74 Beiträge ]  Gehe zu Seite Vorherige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Nächste

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde